Jak zablokować pulpit – blokowanie pulpitu Windows?
W przypadku współdzielenia komputera z innymi osobami, możemy mieć problem w zarządzaniu ikonek, folderów oraz plików na pulpicie. System Windows daje nam możliwość zabezpieczenia go przed zapisem, aby nie było możliwości tworzenia, usuwania ikon pulpitu.
Jednym ze sposobów blokowania pulpitu, jest odebranie uprawnień użytkownikom korzystającym z komputera – chodzi o zmianę uprawnień folderu Desktop. Dzięki temu administrator komputera w dalszym ciągu może zarządzać plikami oraz folderami, natomiast pozostali użytkownicy posiadają ograniczone prawa.
Instrukcja blokowania pulpitu
1. Klikamy na Mój Komputer
2. Przechodzimy do dysku na którym zainstalowany jest system (zazwyczaj jest to C:)
3. Wchodzimy do folderu Użytkownicy
4. Wybieramy użytkownika, któremu chcemy wprowadzić ograniczenia (zablokować możliwość wprowadzania zmian na pulpicie)
5. Szukamy folderu o nazwie Desktop (ewentualnie Pulpit) klikamy na nim PPM (prawym przyciskiem myszy) wybieramy zakładkę Właściwości
6. Przechodzimy do zakładki Zabezpieczenia gdzie dokonujemy modyfikacji uprawnień
7. Klikamy przycisk Edytuj
8. W wyświetlonym oknie zaznaczamy użytkownika jeszcze raz, następnie przy pozycji Zapis zaznaczamy checkboxa Odmów
9. Zapisujemy wprowadzone zmiany (od teraz dany użytkownik nie ma prawa modyfikacji i wprowadzania zmian na pulpicie chyba, że poda hasło administratora).
10. System poinformuje nas o fakcie odebrania uprawnień użytkownikowi